Po tym, jak już poświęciliśmy się salonowi i łazience, teraz jest kolej na sypialnię.
Miejsce, w którym (najlepiej) ci, którzy spędzają około 8 godzin naszego dnia, również powinni być oczywiście odpowiednio wyposażeni. Właśnie dlatego dowiedzieliśmy się, jak powinno wyglądać odpowiednie miejsce do spania i jak zaprojektować sypialnię. Z przyjemnością podzielimy się z Tobą tymi informacjami poniżej:

Światło słoneczne może zwiększyć umysł, bez wątpienia, ale badania pokazują, że jeśli chodzi o środowisko do spania, może to być przeszkodą. Ciemność jest nawet ważna dla snu . Służy jako zegar dla wewnętrznego zegara, który kontroluje metabolizm i równowagę hormonalną. Na przykład melatonina, hormon snu, jest wytwarzany tylko w ciemności. Dlatego światło w sypialni przed snem jest również wymieniane jako jedna z przyczyn zaburzeń snu .
Dla dobrego snu wszystkie źródła światła w sypialni powinny być zaciemnione. Oznacza to, że lampy powinny być wyłączone, a okna powinny być przyciemnione. Rolety plisowane są tutaj właściwą odpowiedzią. Wpuszczają światło do pokoju w ciągu dnia i ciemnieją w nocy. Istnieją również specjalne rolety zaciemniające, szczególnie do sypialni , które dzięki funkcji zaciemnienia zapewniają wyjątkowo wysoką ochronę przed światłem. Ułatwia to stworzenie idealnego miejsca do spania, nawet do pracy na nocnej zmianie, która śpi na słońcu w ciągu dnia.

Wskazówki dotyczące snu – stwórz dobre środowisko sypialni

Oto kilka dodatkowych wskazówek, które pomogą Ci zasnąć:

  • Stwórz odpowiednią temperaturę: dla osób noszących piżamę jest to około 16 stopni, a dla śpiących nago w ciepłych 30 stopniach.
  • Ćwicz w ciągu dnia, ale unikaj sportu lub innych forsownych czynności tuż przed pójściem spać.
  • Rytuał na dobranoc może pomóc Ci zasnąć: przeczytaj kilka stron, wypij gorące mleko lub obejrzyj „codzienne tematy” i spraw, by był to Twój wieczorny rytuał. To wprawia ciało w nastrój do snu.
  • Nie zastanawiaj się, ale pięknie myśl, pomaga to również zasnąć i jest dobre dla zdrowia psychicznego.
  • Pół godziny przed snem należy wyłączyć wszystkie urządzenia elektroniczne. Telefon komórkowy nie stracił nic przy łóżku. Jeśli nadal chcesz mieć go przy sobie, przynajmniej ustaw go w ciszy podczas snu, aby nie przeszkadzać.
  • Mówi się, że lawenda pomaga zasnąć. Wystarczy kilka kropli olejku lawendowego na poduszce. Ale może również pomóc kąpiel z lawendą lub lawendową herbatą.
  • Medytacja lub inne ćwiczenia relaksacyjne przywracają równowagę psychiczną, zmniejszają stres, a tym samym pomagają zasnąć.
  • Jeśli nie śpisz dłużej niż 30 minut, powinieneś wstać i zrobić coś innego, np. Czytać książkę przez pół godziny.
  • Nabierz nawyku spania o regularnych porach. Zdrowy rytm snu sprawia, że ​​problemy ze snem prawie same znikają.
  • Zmniejsz źródła hałasu. Zatyczki do uszu mogą być prawdziwym pomocnikiem w razie potrzeby.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *